Perjalanan 3 negeri BERMULA!!! hehe

waaaa....kitorg dh insap drpd bpoya2....la ni kitorg nk cerita ape y dh blaku spjg kitorg duk bpoya2 semggu lamanye tu, d 3 buah negeri....hehehehe....tp korg kene get ready la...byk cite mkn compare ngan lain2..guano tu??hahahaha.....


26/4/2010
senin
dlm kul 10++ pg tu, kitorg btolak pelan2...cuaca pn xbape ok pg tu...hujan..alhmdulillah sbnrnny hujan pg tu...rhmt slps dh smggu pns + kering...cume bg org y nk travel, hujan ni kene byk bhati2...xleh speed....gilo nk speed? kene saman kang, 1 hal...klu tbabas kang, lg la 1 hal..nk ke kiok ke, parah ke, huish...mtk djauhkn.....so, awal2 lg aku dh sound kat drebar aku ni baeeekkk punya.....slow2...hujan2 gini, 80 km/h jah....huhu....


korg sume dh tau kitorg nk g perak + melaka, kn...wlupn kitorg ni hareemmm xtau jln g melaka, tp ckit pn kitorg XTAKUT...hohoho..hebat x kitorg??huhuhu....xpanik lgsung,wei...terjah ttp terjah!! hehehe...tp xtakut kitorg tu ade sbb...kebetulan kitorg ade GPS..
aaa..u can see, not? at the bwh ni ha...kenot see??aiya...dis is GPS la..
brand wat?
garmin...huhu...
wahhh..hebat ingrish ku...huhu...sehebat GPS aku ni ha...hehe....jom kite skodeng....aaa...korg nmpk 74kmh tu? tu mknany ANIS PADILAS tgh drive dgn coolnye pd kadar 74km/j shj d hari y hujan ini..ketibaan 13:25 tu plk mberi gmbrn y kitorg akn smpi kat PROTON tnjung malim tepat kul 1.25 ptg...hmmm...xde la jauh norr phg-perak ni rupenye....dlm hati aku la tu..huhu....y kelllasssnye GPS ni, bl aku leh skodeng, kat mn speed trap y pulis trafik buh...hahaha...sama2 skodeng....trap system tu skodeng aku, aku pn skodeng die gak..hehe...tp cnfirm2 la bang pulis xleh trace kitorg...sbb hujan2 gini, mn bwk >80...so, cnfirm slamat...hehehehe....








krrrooookkk....kreeeeeeeoooookkkkkkk....hmmm...elok2 smpi RnR temerloh, perut kitorg dh bbunyik2 dh...elok la sgt...leh mkn u bekpes + mkn tngahari skali harung..ni je la mknn kitorg u tengahari ni...air xbeli...teguk air mineral jah....hmm..bajet...bajet....hehehehe



sesape y bese lalu highway LPT, karak mesti dh biasa lalu terowong ni...tiap kali lalu terowong ni, msti aku tringat cite y amy mastura blakon...cite 'toll-gate girl' rasany...cite ni sempena hr ry aidilfitri...xtau la korg ingt/ penah tgk x cite ni...lawak...tau2 je la amy mstura...dibantai nye bkk tingkap kete, jerit kuat2 dlm ni...huhu...ngek tul...tp comei =D



suasana spjg memandu....



dlm kul bape ek, tp aku agk dlm 3.30++ kot, kitorg slmt smpi kat kawasan perumahan PROTON...hmmm...best gak nmpk suasana kat cni....sronok tgk kaw perumahan y tenang je....mgkin sbb rumah2 kat kwsn ni nmpk cntik pd mata aku...korg tgk je la gmba umah tu..nmpk mcm bangunan baru lg ni,xlebih 10thun lg kot....smbil2 cucik mata tu, ade plk org jual goreng2 kat tepi jln...adik kata, die xpenah lg dtg gerai pkcik ni...tp tringin gak dl...so, aku suh je adik brek mengejut....eh, xde...hehe..hehe...brek molek2 la...pastu g beli ape2 y ptut...wat alas perut...lapa seh...adik xteman aku g beli...huh! taktik la tu...die xdek pitis, die wat lolok g amik gmba...mcm la i xtau...huh!! ms ni adik g amik gmba kete....korg tgk la, leh wat mcm iklan jual kete plk...hehehehe...comei gak kete aku ni, bl tgk lama2...gagah gtu...comei mcm tuan die jgk...huhuuhu...kete dh comei...tuan pn dh comei..so, bleh balik mkn goreng pisang ngan seng hati...lalalalalla....


zZZzZzzzzZZzzzZzzzzZzZZZzzzZZZzZzzzZzzZ
hmmm...mcm tu dengkuran kitorg lps melantak segala jenis bla2 goreng....penat seh...tu y kene rest ckit bdn ni....kitorg mendengkurkan dr smpi dlm kul 6 kot...xtdo lama, sbb pns GILE!! drh nyaris naik kepala..nsib baik xmeroyan aku nih...huhuhu...tp bab2 pns ni, nnt la aku cite,k...bab lain....y cnfirm, lps bgun kul 6 tu, aku g mndi bg wangi2....adik??ntah la die mndi ke x...minah tu ngan air mmg xsherashi sgt...mcm cas -ve, +ve..huhu...mndi bg wangi, smyg, pastu kitorg g psr mlm kat area2 ctu....tringin gak nk tgk cmane psr mlm kat ctu...so, adik bwk la aku g jln...


wlupn muka aku ni dh bengkak2 sbb br bgun tdo, aku g la gak...smbil2 mata y br bukak sparuh jah, aku g la gak....aku pksa urat pipi aku ni spy naik ckit, spy nmpk cam senyum...huhu...tp, xde la senyum beria...sbb cam rmai bangla jah...so, aku simpan je la snyuman aku tu dl...tggu ade mamat hensem kang, aku senyum bnyak la kot...hehehe...gatai sgguh awek syed ali ni ye...huhu....rewang2 jap, duit pn xbrp nk kuar sbb xde pe pn nk beli...dua2 beli ns kerabu sorg 1...bezany aku beli ns kerabu + daging panggang + telur masin....adik plk ns kerabu + daging greng....aku pny tu mmg ade xtra telur msin, tp mmg jadi mangsa rakus adik sokmo...nsib baik la die tu adik...klu x, dh lama aku lunjur kaki, dusyumm skali...bese nih pau 'kuning' telur org!! huh!!!!

mlm tu, blalu mcm tu je....xde pe pn y leh wat, sbb dua2 penat...adik plk dh kene keje esok...so, kitorg tdo awal mlm tu....wlupn dlm kead xselesa, sbb aku tdo ats lntai....bkn pe, pns gile2...melekit....adoyai......kipas dh la thp nazak, bilik plk sempit....tilam y ade plk, aku agk tebal lg remote astro....sungguh, aku xtipu....nipis + lunyai + buruk + usang + y sewaktu la dgn die.....tu y aku dgn rela hati, mtdo ats lntai jah...tp seyes, mlm tu aku mmg XLEH TDOW WEI!!! smpi pg!!!! sbb pns gile2 + melekit...hmmm.....ape kan daya...ni la nsib pengembara...hohohoh...
so,jmpe esok lh plk ek......dadaaaaaa...
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

1 Response to "Perjalanan 3 negeri BERMULA!!! hehe"

  1. onniye*occuke says:
    July 12, 2010 at 10:07 PM

    umah yg sgt2 panas....tp berakhir dengan kesejukan yg amat..sbb leh tdo dalam econ...hehehe