~ berkongsi cerita ngan adik2 ~

meh aku nk cite 1 stori...xhebat pn..interesting pn x...saje,nk korek balik cite dulu2...cite ni ms aku umur 5,6 thun...kecik lg,kn...isap susu botol lg haaa ms tu...hehehe....jgn kutuk..jgn kutuk...heroin mmg mcm tu...lmbt ckit matang ms kecik...tp bl dh bsr, matang dgn hebatnye!hohoho...tp kan, wlupn ms tu aku duk isap susu botol lg, kaki pun bekudis 1000, kutu penuh kepala, siap terbang bpindah2 ke kepala kwn2, gigi pun dh sempat rongak (adoyaiii....), tp aku ade sikap y terpuji,taw...suke tlg org...best x aku?seyes best,kn???hohoho...

rumah aku dulu, eh...silap2...sblh umah mak ayh aku y aku tumpangi dulu, ade umah sepasang somi isteri...dh tua dh...umo 40++ ade kot...kitorg pggil 'aboh' ngan 'cik'...bese la, org klntn...tu pggilan standard tu bg oram2 kelamtam....hehehe...kitorg rapat sgt2 ngan cucu2 aboh, sbb rmai y umur lbih kurg...kdg2 terkonpius gak, kitorg ni cucu diorg gak ke?? mmg sokmo pun perasan cucu aboh ngan cik...sbb 23jam 1/2, mmg ade kat umah cik....main2 kat ctu...tido pun kdg2 kat ctu, xkira siang mlm...xdek segan2, slambe je...btul2 wat mcm umah sndiri...rs nk mndi kat sana pn, bereh...xdak hal....tp xbugel...pkai slua pendek...pastu keceburrrr......hahaha...slambe jah bersosial zmn kecik2 dl....ngeh3

y aku nk cite ni, ttg kebaikan aku y mbawa padah...sob2....gini, citenye...umah cik ni kayu + papan...eh, pelik plk bunyi...papan + batu...aaaaa, br btul...mcm umah kmpung biasa, dpn tu kayu...tp tang dapur, batu...korg leh byg,kn?? korg jgn bajet korg bandar nooo smpi xleh byg...huhuhu....boleh korg byg tingkap umh kayu?? ni haaa, aku tlg tepek....


umah mak pak aku, ngan umah cik dulu mmg sume pkai tingkap y mcm ni....nk dijadikan cite, ade 1 hr tu aboh ngan cik duk kemas umh...xtau la ngemas psl ape..mgkin saje2 kbtln tgh rajin kot...aku y berhati mulia ni, cam bese la...mn buleh tgk saje2 tnpa tlg,kn?? tu dh melanggar prinsip hidup seorg heroin!!xbetul tu, wahai kwn2...seorg heroin harus berbakti pd masy, kn??huhuhu..maka aku dgn baik hatinye, xdan2 tunggu org mtk tlg, trus meng'offer'kn bantuan...tlg2 mn ptut...sapu daun2 y jtuh ats tanah, tlg cabut rumput...tlg tu..tlg ni....

kbtln ade cermin tingkap umh cik ni y blobang...cik suruh la aku g amik cermin lebih kat bwh umh...aku pun klua dapur, g la carik cermin ni....aku igt lg, aku angkat 1 cermin...1 ckup la, sbb 1 je y blobang...tgn aku pegg kat tgh2 cermin tu...ms tu aku kan kecik lg....ye la, umur pn br je 5,6 tahun...aku ngan cermin tu pn klu didirikan, mau nk dkt sama tggi...hahahaha...tp xpe, y penting cermin tu xberat...so, aku angkat ngan tgn knn....then jln lenggang lengguk nk bwk ke dapur.....

mgkin nasib aku xbaik..mgkin jgk sbb aku ni br 5,6 thun, bodo lg xtau psl safety tumenatang ape...xtau y cermin tu bahaya...dgn xdisgka2.....cermin tingkap tu terrrr.....HIRIS peha aku y gebu ni....voley?? boleh korang byg??? bkn bahagian pendek y kene peha aku,tau...y pnjg tu nyah.....elok je hiris 'zraaaaasssss'.....drh pun ape lg....berlumba2 la klua mcm air terjun.....geng2 aku dh mjerit2 dh panik.....ye la, luka bsr, mmg la drh byk y keluar.....seigt aku, kitorg sama2 blari g dapur pggil cik...tp aku pelan je la..nk blari ape, peha dh tkoyak baeeekk punya...tp 1 bnde y aku pelik smpi skrg, knp aku xnangis ms tu........nk kata xsakit, bohong sgt.....msti la sakit....tp mmg aku igt smpi skrg, aku xnangis ms tu...ms pegi dkt cik, cik cuma basuh bg bersih, sapu minyak gamat kot y kaler itam...pastu amik kain, balut luka aku.....bkn xnk wat g klinik, tp kitorg dulu jauh kat ceruk kmpung...nk tggu carik klinik tu, dan mati dl..huhu...cik dh letak minyak gamat, balut luka tu pn dh ckup bgus la tu...tu je la y mmpu kitorg wat......

bl aku tulis cite ni skrg, aku bsyukur sgt aku hidup lg...wlupn nyaris kiok sbb kehilangan drh [poyo ke??hahaha] 1 ms dulu, tp aku msih lg hdup dgn baik...korg msti ttanya2 ade lg x parut tu,kn??hehehe....ade....siap leh kire lg haaa pjg die..kui3....nk suh aku ukur ke pjg die?cheh...siot jah suh aku amik pmbaris, ukur....jgn hrp!!
[sbnany aku dh kire...hehehehe.....8cm, wei....skrg ni mmg la korg rs 'olos, 8cm je pun nk kecoh...' tp, leh korg byg luka kene hiris kat peha budak umo 5thun spjg 8cm??? nsib baik aku xsaman cik dulu...hahahaha....]

sekian, cerita baguih dok ada dr aku..
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

2 Response to "~ berkongsi cerita ngan adik2 ~"

  1. onniye*occuke says:
    November 28, 2010 at 11:38 PM

    baguih2...thumbs up kak...hehehhee...biar je parut tu...xyh usaha hilangkan..kngn tu..haha

  2. Anonymous Says:
    March 21, 2011 at 10:05 PM

    saya rasa saya tau kenapa awak x nangis,kak....sebabbbbbbb awak takut kena marah..kan??kahkahkah