~ berkongsi cerita ngan adik2 ~

cite ni ms aku mula2 keje...ms tu awl 2003....hmm...tgh muda belia, bdn pun bgetah lg haa...almaklumla, br je kuar U....muda lg,noks...huhu...tp, sbb 'muda' tu jgk la aku ade prob skek dgn student2 kat tpt aku keje ni...bkn prob psl ape, tp dr segi penampilan diri...ms mula2 msuk keje dulu, umo br 22..student plk umo 18...so, xnmpk beza sgt antara student ngan lect....muka pun sama2 suci jah...bdn pun sama2 kecik, sama2 kurus....nk2 plk kbtln ms tu, 'name tag' pn xdek lg...xsempat beli lg haaa....tu y ms awl2 keje, bebudak ni tobat xkenal kitorg...tp dh lama2 tu, alhamdulillah....batch 1st la y pling best skali....kitorg sgt2 kamceng...mgkin sbb beza umo y kecik, boleh dikatakn kitorg sgt2 sekepala...hehehe...

aku ade cite td, ms mggu2 awl aku keje, budak2 ni xkenal kitorg lg,kn....sbb fizikal, sbb xde tag nama...so, kisah y aku nk cite ni, kejadian y blaku kat cafe...smpi skrg aku igt lg cite ni...slalu senyum kambing sorg2...huhuhuhuhuhuhuhu.......ms tu 1st week kot....nk mkn tengahari....aku ngan kwn2 g ke slh 1 cafe dlm kolej.....ms tu bdk2 pun dh ramai...tp xdek la smpi kena beratur pjg....aku ngan kwn2 nk tapau je ns......mkn kat opis....kbtln, ms tu xdek sape2 kat tpt isik ns...hmm..bagus nih...turn i...turn i...hehehehe....


nk dijadikn cite, ms aku tgh sauk nasi tu, dtg la sorg budak ppuan bdiri btul2 dpn aku y tgh nk sauk nasi.....kirenye saling ngadap la ms ni....mgkin jgk budak ni seorg bdk y SGT PERAMAH atau pn jenis suke bkawan ke, plus plk die xtau y aku ni lecturer disebabkn rupeku y amat comel + kurus bak model + kecil molek + wajahku y jambu tnpa secalitpn mekap, die pun dgn mesranya tegur aku.....

"hi...boleh tlg amik ns u sy??" [smbil gedik2]

ms ni dlm hati aku, "hek eleh.....slambe je...kot ye pn igt aku ni student, amik la sendiri..ape hal plk nk bmanje ngan aku ni...kurg ksih syg ke hape??adoyai..xpe la....lyn je le......"

aku pn tlg amik u die dulu....nk suh die blah cpt2...aku amik 2 senduk n tny die, "cukup??"

die jwb..."mmm..ckup...." pastu smbil pegang bahu aku & tsenyum manje, die pn kata "hmmm....boleh jadi PENIAGA Y BAGUS!!"...pastu die blah, smbil still tsenyum....

aku : "???????"

hahaha....aku mmg la tcengang ms tu....dlm pale otak aku ni 1 je, "xphm...xphm.." huhu...tp xpe la...mgkin die jenis y suke bkawan kot....bagus la, sbb die tegur aku ngan baik, sudi mtk tlg aku wlupn xkenal...bkn seng kan, org nk mtk tlg kite klu xkenal....wlupn mgkin die baik ngan aku ms tu cume semata2 sbb nk 'nasi cpt', lantakla....kan?huhu...cume 1 je la y wat aku duk sengih2 smpi skrg, bl tringat psl ni....bl die kata kat aku...... "hmmm....boleh jadi PENIAGA Y BAGUS!!"

komen aku : keh3...
sekian, cerita baguih dok ada dr aku..
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

1 Response to "~ berkongsi cerita ngan adik2 ~"

  1. Anonymous Says:
    March 21, 2011 at 9:56 PM

    boleh jadi peniaga yang bagus....datangla kat tempat saya...ade job kosong ni..haha