benda hazabedah dlm rumah iols..huhu

bgn tdo (jgn tny kul bape..hehe) sbtu + ahad lps, aku gile smgt nk kemas umah... mklumla, adik aku dh start maki...die kata umah aku dh xgaya sorega dh....huhu...bdesing tlinge aku dgr...tu y aku kata,
"mu tengok la...aku kemah molek...nati mu kelih, mesti mace kayange...huhuhu"

loncat jah dr katil, trus aku atur strategi...amik note book, pen, zraaaassss.....planng, seh... mmg byk gile la planning dlm list aku...
kemas bilik tdur utama..master bedroom, kate org putis...
bilik bacaan + lepak2..
bilik tetamu merangkap bilik aku dh skrg....hehe...
jam of the ban...3bijik!!
dapur..
ruang tamu..
ekorium y dh btukar kaler jd hijo...

hmmm....smgt!! smgt!! AJAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
so, ikut list aku tu, kene mndi bg comei2 dl....bruuurrrr...brrruuuurrrrr....mndi 10 cebuk udah...smgt punya pasai....dh siap mndi, bedak skek bg wangi...pastu psg radio.....br lyn nk kemas umah...huhu...angkut btg penyapu, "sodok", abis aku sapu bilik tdur...mak aih....dlm hati aku,
"ni rumah ke saloon?? rmbut gile byk...."

hmmm...tp aku rs bkn rmbut aku jah tu...musti y byk menyumbang rmbut2 tu adlh 'tetamu2 haprak" kat umah aku ni...huhu...mmg la aku bebel....
"kalu aku asapk rmbut korg ni, mmg saje je la korg..suke2 jah menggugurk rmbut kat umah aku y curlassstt ini...huhuhu"

bleh thn gak aaa hasil kerja aku hr tu....kemas 3 buah bilik, wlupn ikutk dlm list, sptutny 9 tpt...hehehe...ok la tu,kn....3/9 = 1/3 = 33%.. ok wat.....huhuhuh...tp tu la, sbnany aku igt nk amik gmba sblm ngan slps kemas, tp xigt pulok doh.....adoyai.....tp xpe la...nk amik gmba beria pn, bknnya lawa pn umah aku ni....dh siap kemas ni, aku tgk cam mkin xlawa la plk...huhuhuh...guane tu...huhu..ahh...lantak...lagipn bl aku kemas, xdek konsep pn mcm dlm tv tu..diorg xpe la...ade sponsor blambak2...aku ni? nan hado...tp klu nk gak tny konsep,hmmm.... konsep 'tabuh' la kot...tabuh jah...ape jadik, lantak..huhuhuh....tp bunyi mcm xhebat plk...hmmm....gini la...aku rs, konsep aku ms mengemas hr tu adelaaaaahhhhhhh..........."tabuh, tp biar sume tmpt tu nnt bisa menggoda2 org u guna!"
hoh!!pjgnye nama konsep...huhuhuhu.......

sush gak nk xplain ape mksud aku tu...hny org y thp pemikiran die tggi jah leh phm mksud aku..huhu...korg leh phm??xleh???hahaha...hazabedah tul korg ni..huhu...xpe la, mn tau esok2 ade rzki aku amik gmba, leh tnjuk kat korg...br korg phm ape mksud aku...leh je nk xplain, tp mls...xkoser...huhu...la ni, niat aku nk amik gmba sblm & slps kemas umah ni xtcapai...sob2...tp br aku tringat, aku ade simpan skek gmba brg2 dlm umah aku....ade la skali tu, aku dh thp bosan gile2, so aku angkut kamera, snap gmba bnde2 dlm umah....motip? xde motip...just B.O.S.A.N.....so, tu y sesaje amik gmba tu...so, meh la aku share ngan korg..

what??korg tggu ms nk maki??alah...the small of the matter of the no hal lh....maki je,xpe...sebakul? sekontena?? heroin xdak hal la dgn keji, caci, maki ni...huhuhuh....tp aku btau la awal2..klu dh namany gmba2 ni diambik tnpa motip, so mmg hazabedah la..umah aku ni pn stok umah org miskin je....so, brg2 pn hazab je la...tarap beli kat kedai 2hengget jah...so, jgn la korg maki lbih2..ni jah y aku mmpu beli..nk wat cmane...sob2..klu korg still nk maki gak, sila la...tp smbil2 nk maki pn, igt la 1 bnde..heroin pn ade prasaan tguris, dow...huhuhuh
[baik je aku ekjas ayt xnk bg org maki umh aku..huhu]

:: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: ::

key-chain....tp dlm byk2, aku amik gmba ni jah...
ado la sobabnyo...bdk2 kecik xbleh tau...hehehe

hohoho.....sgala jenis ubt2 kene simpan kat 1 tpt...br seng nk crik....
set2 klate msti leh kenal bedak dlm botol 4 segi kaler putih tu....
tau x? bedak berangin y ade gmba ular kene panah ke hape ntah..hehe...

tong smph!

ni wajib ade...
gmba peminat aku tu...huhu

hahaha...dlm donia ni, umah aku jah y ade ni...huhuhu....
sterika berat tu..korang ade??huhuhu...
aku xsuke gosok baju ats ape ek namany tu...xtau nape xsuke..
so, kain batik mak aku tu otometik jadik tpt gosok baju...
ye la, nk hrp ank die ni pkai kain batin, hmmm.....malam ckit....hehe

ini JAMofTheBUN...hehe

feeewwwwiiittt....sexy..hehehe....
ape??? xbleh ke ckp gtu??slh??
haha...hr ni mls gado ngan korg...
seng cite, ni la tpt gntung jam....kalu korg busan2, leh la tulun aku kira
ade bape jam aku kat ctu...aku pn nk gak tau aku ade bape jam...huhu...

aku suke tpt ni!!hehe....sbb kat cni la tpt aku simpan paper bag, plstic bag
nk2 y aku dpt free tiap2 thun ms hr kerjaya..ngeh3....
tp cukup misteri...tiap kali adik badik aku dtg, msti beg ni mkin kempis...
ajaib....huhuhu

oleh sbb aku ni miskin xdak baju sgt, so tpt gntung baju dlm lemari
tpksa dgunakan u gntung handbag..sob2..

haha...no komen...aku pn tgh pk, awat aku amik gmba ni...
hmmmm....cam xperlu..ntah...huhu

olo lo....baiknye 2 bradik ni...huhu..
present dr adik...hehe...y besar gumuk tu, akak...
y kecik warna kasak (ngeh3) tu, adik...hehehehe

bantal comei ni adiah drpd syed ali ku..smpena besday aku thun ni, y ke 18..hehe..
skrg ni duk kat blik bacaan..ats karpet...wat bantal peluk...huhu

gmba famili aku....dlm famili aku ade 11 org, so ade 11 la pasu bunga...
hahaha...byk tu.....dlm gmba ni, klu korg pasan sume tgh 'konvo' UTM...
tmsuk la mak pak aku...dipaksa oleh ank2 kene pkai...
klu xpakai,kene ugut..balik sndiri!!!hahaha...gilo punyo ank..huhu...
hehehehe....

hmmm...ape ntah nama pmainan ni..aku pn dh x igt....
tp kitorg ade la kumpul skek2 pmainan...
mcm lidi, dam ular, dam aji, congkak, ...
saje kumpul...bosan2 leh lyn...hehe....

bilik tgh...bilik bacaan + tpt2 melepak....
abis disket2 aku y dolu2 dkopak oleh anis fadilah semata2 u hias dinding ni....
leh thn gak idea adik aku ni...tp klu tmbh cat, msti lg lawa,kn dik...huhu

bantal 2 bijik ni dh lama aku beli...tp y wat aku heran, smpi skrg xdak sape2
y nk tlg buang tag hrga...sume tgk, tp wat bodo jah..tmasuk la aku..huhuhuh...

lombu2 kesayangan aku....amboi y tgh tu....mjeling manje, gtu...awwwww....

hai la sayur..geram nk wat salad u diet, tp mls...huhu...
so, duk la ko baik2 dlm plastic bag tu ye...huhu

ntah..no xplanation....
korg teka je la aku isik ape dlm bekas ni.....

hehehe...stok setahun..ngeh3...
sesuai u aweks bkerjaya [pemalas sbnrnya] y mn ms sgt2 mcemburui kite,adenyeee...hehe


ikan golly kesayanganku....
tp ape daya, dek krn aku ngan adik ttup oksigen jap sbb petir hr tu,
golly ku dh pn arwah.....sob2...

:: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: ::

k, cukupla kot takat ni..mls dh nk upload gmba...lagipn umah kitorg ni sederhana jah..kalah teruk klu nk dbandingkn ngan umah korg2 sume...tp aku isik ni bkn u syok sndiri, saje jah u tatapan adik ku y manje, anis padilos...spy die xsaba nk balik cni cpt2..huhuhu...mai cpt la dik, kite pakat2 gonyoh jam***...eeewwwww....hehehe....
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

3 Response to "benda hazabedah dlm rumah iols..huhu"

  1. Anonymous Says:
    July 12, 2010 at 9:31 AM

    hahahha...game susun2 tu, cantik2 kaler...kt umah sy ade yg kayu balak je.haha

  2. onniye*occuke says:
    July 12, 2010 at 10:01 PM

    gonyoh jamban???xnk la dik..haha..adik nk bc komik je..hehe

  3. onniye*occuke says:
    July 12, 2010 at 11:44 PM

    kayu balak?haha..ok dh tu....tp kalo kayu blk btul2, lg bgus...kaya..hehehe

    oit dik....byk cntik xnk tlg bsuh? jmbn tu mcm la ekau xguno...huhuhu