berita pelik tp lwk...keh3

7 rindu sekolah menyamar pelajar


KUALA LUMPUR: Tujuh pemuda yang rindu alam persekolahan ditahan polis semalam selepas menyamar pelajar di sebuah sekolah menengah di Taman Melawati di sini, semalam.Semuanya yang berumur 20 tahun lengkap berpakaian seragam sekolah termasuk seorang berbaju kurung ditahan ketika leka mengikuti pembelajaran dalam kelas, kata Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Asisten Komisioner Abdul Jalil Hassan.

“Mereka masuk ke sekolah itu kira-kira jam 7.30 pagi dan menyertai perhimpunan pagi sekolah. Selepas tamat perhimpunan, ketujuh-tujuh bekas pelajar itu masuk ke kelas lama masing-masing iaitu kelas mereka ketika tingkatan lima sesi 2007,” katanya.

Kehadiran ‘pelajar baru’ di dalam kelas itu disedari guru yang kemudian menghubungi polis.

“Hasil soal siasat, kami mendapati punca mereka menyamar pelajar sekolah itu atas alasan ingin kembali semula ke alam persekolahan. Mereka duduk dalam keadaan sopan tanpa sedikit pun mengganggu sesi pembelajaran,” kata Abdul Jalil.

Beliau berkata ketujuh-tujuh lelaki itu dibebaskan dengan jaminan polis selepas keterangan mereka diambil.

“Semua lelaki itu tidak bekerja ataupun belajar. Polis sudah memanggil ibu bapa masing-masing sebelum mereka dibebaskan kira-kira jam 8 malam tadi.

“Polis dalam proses mengambil keterangan guru dan pelajar sekolah itu. Siasatan juga dijalankan sama ada bekas pelajar itu mempunyai niat untuk melakukan jenayah di sekolah berkenaan,” kata Abdul Jalil.

Katanya, kes itu disiasat mengikut Seksyen 447 Kanun Keseksaan kerana menceroboh. — Bernama

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

komen aku :
keh3..ni la brite pling lwk y wat aku tgelak hr ni...huhu...nyaris nk bguling2 ms aku bc brite ni td...cpt2 aku scroll ats balik smula, sbb nk tgk mendalah ni blaku kat negara kite ke, kt mn...lol...mmg kt negara kite...hihihi...

byk bnde y ade dlm kpala aku ni...aku tolak tepi klu diorg bniat jht ke, mmg kaki ponteng ke dulu smpikn rndu nk msuk kelas smula...ckup la aku kata, bende ni wat aku rs klaka...hehe...sbb aku pn rndu saat2 skolah dl....rindu je..tp klu boleh ulang balik, aku xnk...sbb xnk dh amik xm PMR, SPM....penat! hahahaha.....

bl aku bc psl gelagat diorg y 7 org ni, tgelak aku....mcm sweet je...xtau la diorg ni attention seeker ke, tp bsungguh depa g carik baju skolah....rembat org punye ke, beli ke, tp mmg bsungguh la depa ni....hahahaha...dh la tu, sggup msuk prhimpunan skolah lg....mmg btul2 diorg bsungguh nk rs balik smula moment psekolahan tu...ye la, sggup tu berdiri...dgr pengetua, cikgu2 berucap...aku yakin, msti ade bebudak lain y duk pndg2 depa..ye la, umur dh 20..mesti ade lain skek muke depa tu....tp tu la, aku leh byg depa ni mesti tolak tepi rs malu...aku mmg salute la kat depa...perbuatan nakal y aku leh terima...cam comei je...hihihih...

pas diorg brhimpun ramai2 tu, leh x korg bygkn, diorg jln ramai2....masuk ke kelas diorg...hahaha..ni lg la aku xleh pk...bl ms depa g carik kusi meja sebanyak 7 buah tu, u join skali dlm kelas tu....bebudak lain xpelik ke? y diorg ni pn, gile smgt....blaja sama2 ngan bdk2 lain...hahahahaha...siot jah depa ni....xsmua org brani wat mcm diorg ni....mmg berani tul depa ni....gile tebal kulit muka depa..thn malu..hihi...aku rs diorg pn msti dh pk awal2 ape risiko diorg akn hadapi : kene halau ke....tp mgkin depa just nk tringin nk wat nakal...sbb dlm brita ni tulis, depa ni sume skrg ni xkerja @ blaja,kn...so aku anggap depa ni mgkin bebudak y ms ms skolah dl, agk mls blaja aka kaki ponteng gak kot...y agk nakal kat skolah...mgkin saje nk ulang balik prangai2 nakal taik kucin depa tu...huhu...cume mgkin diorg takat pk kene halau jah dr skolah...xsgka la plk kot smpi kene pggil bang pulis...hehehe...merasa la korg..hihihih....

dlm ni ade cite y slh sorg drpd diorg ni y pkai bj kurung,kn?? y ni aku xleh pk lg..samada mmg ade slh sorg drpd depa y buang tebiat g pkai bju krung betul2 ke, brita slh lapor ke, aku no komen la tu....tp klu betul, mmg choiii btul la y sorg tu..huhu..brani mati tu...huhuhu...mesti mengucap mak bapak die tgk ank duk wat gile pkai bj kurung...hihihih....

sesambil aku bc brita ni, aku still tsenyum...bkn la bmksud aku xrisau kot2 depa nk wat jht ke...bkn...aku still bharap diorg xde niat jht...dan aku still bharap xdek la sape2 y nmpk bnde ni leh bg diorg idea u wat bnde y sama...mklum la, aku rs mmg ramai y rindu ms zmn skolah dl..takut gak ade y bjangkit lps ni ade plk kes2 y sama kat tpt lain...hahahaha....hrp2 xde...cume, aku tsenyum sbb aku bandingkn ngan brita2 kat luar negara....kan byk kes y bdk skolah @ lepasan skolah tu y dtg ke skolah dan tembak merata sbb ade bad history ms diorg blaja kat high skool tu....so, bl aku bndingkn ngan brita kt negara kite ni, aku rs bsyukur...lega....org kite x smpi ke thp tu....so, bl depa wat prangai2 fonen mcm ni, aku snyum je la....pelik...mmg pelik...tp klaka...mrh...yup, mmg rs xpatut, tp gelihati...hihihih....

so, tu je la y aku nk share ngan korg...jgn plk ade sape2 y g wat bendalah y sama plk lepas ni...klu korg rndu sgt, ape kata korg wat je reunion...pakat ramai2 pkai baju skolah...ape de hal...tul x???hehehe....
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

1 Response to "berita pelik tp lwk...keh3"

  1. Anonymous Says:
    August 11, 2010 at 5:47 AM

    saje je diorg tu....hahaha..tu la..ms tgh jd student, main2...dh abis blaja, br thegeh2 nk d student blk..haha