:: jln2 di kuala kangsar ::

4-6 feb 2011
kuala kangsar, perak

dh msuk bln 5, br nk kecoh isik cite ni....bkn pe, xtau nk cite cmane....awok xpndai nk bcerita...huhuhu....aku cite simple2 je la ye...seng cite, lps raya cine hr tu, kitorg konvoi 2 kete g ke umah adik no 6, golok....y pegawai nyamuk tu...huhuhu...

:: sepanjang perjalanan ::
:: 4 feb 2011 ::




singgah kat...ape ek nama tpt ni??bukit bunga kot...abah kata ni tempat die keje dulu...waaahhh!! nk imbas balik kenangan zmn moda2 la tu...ok la, bg can....kitorg tgk2 ape y bleh beli...lama nih usha, tp last2, beli bantal jah..huk aloh!

hahaha...sian golok ngan butuk....mcm terencat jek aku tgk..adik gak y nmpk macho..suke la tu, dpt jln jauh...hahaha


abah mmg sporting...smpi kat mn ntah, abah brenti lg skali....ank2 ni ape lg, btmbh2 meroyan la suke..haha...haha..mcm org gile kitorg amik gmba...amcm, ade mcm ala2 model?huhu...

hmm..geram nk cepuk je bdk 2 org nih! asik nk melompat je keje depa..klu aku tau suke benor melompat, dr dulu aku suh msuk acara lompat kijang ke hape..xpasal2 aku kene g tlg slamatkn hadi...ade ke ptut nk lompat msuk dlm air! gapow??korg nk tgk sape ppuan gile y melompat tkangkang luas tu?? hehehe....buleh....ni la die OKT tsebut..kenal?? hehehe...




:: kuala kangsar ::
:: 5 feb 2011 ::

yess!! yesss!! ms utk jln2..xbyk tmpt pun kitorg sempat g jln2, tp y buat best sbb kite g sama2 1 famili...mmg ikutkn kite slalu g jln2 ngan kwn2, tp rs tu xsama mcm bl kite jln2 dgn famili...rs bahagia sgt...hrp2 dpt jln2 mcm ni lg len kali....family day kat cherating nnt, insya'Allah...tgh plan..

bwk umi n abah melawat tpt ank no 6 kerja...sian ank no 6 sorg ni...keje pegawai sains, tp sume duk pggil pegawai nyamuk...lekat smpi skrg...bkn pe, lg best pggil peg.nyamuk kot...hahaha...tp, hamporak tul mu ni,lok...boleh plk umi abah y bdiri apit die...die duk rilek kat tgh, siap tnjuk 'best'...nk kene babab tul!huhu





hmm...rasany xyah cite pape kot...dh namanya g kuala kangsar...x sah klu x tgk n xbeli segala jenis pasu....tgk je la muka xcited sorg2..tgh kelabu mata la tu...dan klu dh namanya ppuan...mesti tangkap punye lah barang se'pasu' dua....huhuhu....

golok kata, nk tnjuk pokok getah tertua kat malaysia..bl kitorg tgk, humang aih...bapok besar pokok ni...gagah tul....baka baik kot, sbb besar gile! seumur hdup aku, xpernah aku tgk pokok getah sebesar ni...besenye ramping jah y aku tgk....bape usia pokok ni, korg kire sndiri...kalkulator ade kan? 1877 - 2011...hah, bapo??

gambar menunjukkan perbezaan saiz di antara 3 org dewasa dgn 1 pokok kertu...hehehe...



galeri sultan azlan shah...tp syg 1000x syg, xleh masuk sbb dh tutup...hahaha...lmbt sgt kitorg smpi....tpksa la kitorg amik gmba kat luar je....elok gak xbukak...kat luar aje pn, nk dkt 100 keping amik gmba...klu msuk, xtau la bape ribu duk amik gmba...silap2 smpi bukak esok balik pn galeri ni, xsiap2 lg amik gmba kat dlm...bkn leh main ngan ank2 pok ogo ni...gile bgmbar...huhuhu



mkn laksa kat gerai 'laksa pokok limau'...mmg pun gerai ni duk bwh pokok limau...mula2 tu mcm nk xnk je mkn kat ctu, sbb takut kuah tu diorg wat drpd belut....hati ni mcm bbelah bagi je...geli klu btul kuah tu dbuat drpd belut, tp mcm tringin...belut goreng tu penah la mkn, tp belut wat kuah ni xpenah lg...g tny mkcik tu, die kata x...bkn drpd belut...so, tawakal je la...sume org tgkp laksa ngan telur...tp len kali kene share kot telur tu, sbb muak...

muzium diraja perak...dan pusing2 lg bndr kuala kangsar....hehehe..








  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

1 Response to ":: jln2 di kuala kangsar ::"

  1. Anonymous Says:
    May 25, 2011 at 8:49 AM

    mmg sume jenis suke bergambar tmasuk mak ayah??ahahaha..sempoi..