:: tangkap ikan patin kat KOLAM! ::

tajuk entry je pun dh mmg2 tgkap ikan patin KAT KOLAM IKAN PATIN...gile hape, klu xdpt tgkp,kn?hohoho...korg jgn plk kate kitorg ni ponen, sbb tgkp dlm kolam jah...dh mmg paklong aku ade kolam ikan patin...so, xkn la aku nk kene beria g menjala bagai,kn??hadap je le kolam ni..dh depan mata,kn??huhuhu....

ms kitorg smpi kat kolam d 1 petang nan indah tu, nmpk la sepupu2 ngan dua pupu y beberapa kentut tu tgh usha baeekk punye kat dlm kolam....cis!!potong line aku,nmpk??mmg nk kene debik nih!! ade ke ptut xtggu heroin smpi?? kecik hati aku ni selaku heroin....huhuhu...bl risik2, br aku tau...ade org nk beli ikan rupenye....ooo...dimaapkn...hehehe....klu korg nk tau, paklong aku mmg jual ikan patin ni..tp smbil2 jual, wat mkn sendiri2 la gak...2 in 1 gitew,kn...hehe...tgk je la dlm gmba ni...serius gile muka sepupu aku...muke kelat nk mampos, mcm nk g bperang je...huhuhu...

nk tgkap ikan dlm kolam mmg bosan....xdek adventure lgsg....tp bl tgk diorg angkat sangkar, perghhh...ms ni mmg sronok....ye la, sblm ni kite xnmpk ikan tu,kn....bl angkat je sangkar tu, ms ni la nmpk ikan y byk2 tu bkumpul....standard la kan, ms ni ikan mesti mgelupur punye....air pun msti la bkocak...wooooaaaa....syok abesss!! ms ni la sume pakat2 tlg pegang besi sangkar, u naikkan sangkar tu....seng la skek spupu aku try sauk ikan....die bkn pakai sauk je ikan tu...bkn pakai konsep 'asal dpt'...maklum la, nk jual kat org...kene la pilih y bsr...y dh cukup umur...y xckup umur tu kire slamat la kali ni...hehehe....suasana mmg riuh rendah ms ni...org y menangkap ikan tu senyap je...y tepi2 tu y lebih2....gilo tul...campak dlm kolam, br tau...huhuhuhu....
yeeehhhaaaa....tu dia...antara ikan y dpt dtgkp.....korg jgn igt sekor ni je y kitorg tgkp...byk lg....ye la, y nk jual dh brp...y nk di'ngap' oleh kami kami kami kami ni lg, dh brapa....hehehe....nk tgk sume2 ikn y kitorg tgkp???

tadaaaaa....klu korg hebat, try la korg kire bp ekor y kene tgkp...hehehehe...

hmm....tgk je la prangai minah senget sorg die....pantang ade kamera...msti duk cbuk nk posing...sian ikan y sekor tu, jd mangsa..dh la nk kene jual, tpksa gak jd 'model' kat minah senget ni..huhuhu..tp bkn stakat skeping gmba ni je...si 'golok' ni,klu dh jumpe si 'anis', mmg parah....dua2 otak xbrp nk center...nk kutuk lbih2 pn mls...korg tgk je la ye, aksi tlampau depa ni....huhuhu..

"ala tomei2...bukk mulut...nk suap ni..."
"blueeekkkkk"

"kau ke kiri.."
"ku ke kanan..."
tukang amik gmba : "ku nk tmuntah(tgk aksi korg) .."

hahaha...smpi skrg, aku tobat tguling2 tgk gmba ni....shilakeeee tul 2 org ni...bajet bagus nk mmposss....hahaha...dh la pgg ikan...ms ni diorg mmg xmalu tul, wat aksi ngek ni...org tepi2 dh gelak bsr tgk diorg, tp diorg slambe je...hahaha....klu korg nk tau, ade gmba y lagi lawak, siap leh ktawa smpi tkencing2 klu tgk, tp xleh nk publish....sbb hazab gile...biar aku tgk sorg2 je la...hahahaha

la ni, turn kitorg plk nk pancing ikan...ape kellassss sauk ikan...pancing la...br jantan...hmm...jantan ke???huhuhu....ade y dpt tangkap, ade y x...y dpt tgkp tu, aku ngan hadi je...so, tahniah buat aku n hadi..hahahaha...y lain, nan hado!!! adehh...ape la korg ni...tgkp dlm kolam pun xlepas ke??aiyo...hahaha...eksen kan ayt aku? ye la...sbb aku dpt tgkp ikan...klu aku xdpt, aku senyap je...bg can la aku 'ek' skali.....hahaha...so, meh la tgk gmba2 ms kitorg pancing ikan..xmau crite, sbb kdg2 picture desribes better than words can,kan...


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

1 Response to ":: tangkap ikan patin kat KOLAM! ::"

  1. Anonymous Says:
    March 21, 2011 at 9:35 PM

    saya rasa kalau ajak mancing lagi, belum tentu awak dapat ikan lagi..hahahaa