~minum air cik mutmut~

aku xtau nape smpai skrg sistem ke3 aku ni xsiap2 lg...sistem barcode..generate and printing barcode..

aku agak ni mesti kes aku minum air ade cik mutmut..haa??xknal??ok cik semut..terminum k..bkn saje2 mnum..

ms telan tu, rs mcm xbrape lancar air ni turun..ade benda lain..bile intai kt straw ngan plastik air, haha..ade cik semut mayat...ahakz..bgus..


sudah benak kpala aku..menanti hari ke 40 nnt, aku nk wat knduri skit...haha..smpena sewel dh hilang...bgga ko cik semut kan..aku wat kenduri sempena ko...
ok2..serius! ape hukuman bile minum air yg ade cik semut??ade 2 keadaan yg kite kne consider k..

1) cik semut masuk dalam keadaan sudah mati
cik semut itu kira dah jd bangkai la kan, tetapi jika masuk atas sbb manusia, mcm cthnye ko msukkan gula yg ade bangkai cik semut, air tu dikira najis. klu dh najis ni, bleh minum ke??msetila xleh..najis tu weh..klu masuk bukan sbb manusia, cth mcm dibuai2 ditiup angin bayu, angin kipas n selagi x ubah sifat air tu, so, air tu bleh diminum dgn syarat buang dulu bangkai cik mutmut itu, ok??tp, klu akak aku ni, ade bangkai cik mutmut satu tong air die tu, die dh cuah dh air tu dlm singki..hakhak..

2) cik semut masuk dalam keadaan hidup
klu cik semut itu mati sndr dlm air, atas sebab manusia, so air itu dikira najis dan xleh diminum. ok, cth situasi yg bleh sbbkan menda ni blaku mcm cth air itu ditapis atau memasukkan gula yang ada cik semut, atau memasukkan air ke dalam cawan yg ade cik semut. klu bukan dengan sbb manusia, mcm cik mutmut masuk dengan sendirinya atau ditiup angin, maka tidak najis dan boleh diminum dengan syarat bangkai semut itu dibuang dahulu.

ksimpulannye??mm, klu bkn sbb kite die de dlm air tu, bleh mnum lg...so, klu nmpk cik semut penuh dlm air tu, korang mnum je k..hahaa..ok, grau je..
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

3 Response to "~minum air cik mutmut~"

  1. metot says:
    March 5, 2010 at 8:01 AM

    kalau kueh sarang semot?

  2. umairah says:
    March 6, 2010 at 11:51 AM

    hahaha.. buat la kenduri tu.. :D

  3. onniye*occuke says:
    March 8, 2010 at 8:49 AM

    weh sari, klu kuih sarang semut, 440 hari ko sewel..hakhak...umai, xdok pitih plok nk wat kenduri..haaa...