~ aku suka lagu ni..hehe ~

kebelakangan ni, xbyk lagu patriotik y btul2 leh 'menjentik' hati aku utk hayati keindahan lagu tu smpi abis...bg aku, lagu patriotik y bgus bkn stakat tletak pd lirik y bagus (y boleh menaikkan semangat sygkn negara), tp juga melalui melodi y bagus, y bsesuaian...sbb ade lagu y aku dgr, mcm xkena je melodi tu...mcm tangkap muat pn ade...klu tujuan lagu tu nk naikkn semangat, so melodi die msti la agk rancak, tp bkn smpi leh wat kite bjoget sengal plk..klu tujuan utk ajk kite hayati ttg sesuatu pkara ataupn utk beri kesedaran ttg sesuatu pkara, pun mesti kena dgn melodinye....pndpt aku secara peribadi, stakat ni xbyk lagu patriotik y btul2 mmpu tarik perhatian aku, selain lagu2 semasa bulan kemerdekaan...y tu aku mmg tabik toing2...mmg byk lagu kemerdekaan y besh, y wat smgt patriotik aku melambung2...huhu...papepun aku tau, bkn seng nk hasilkn lagu patriotik y bkualiti...nk hasilkn lagu patriotik ni bkn leh wat main2....bkn mcm cipta lagu bese2....dan aku ttp rs bangga dgn sume2 pencipta & penulis lirik y hasilkn lagu2 ni seme....trima kasih, sbb dlm zmn skrg ni msih ada org y berusaha utk hasilkan lagu y mengajak kita semua cintakan negara, ajk bsatu padu, etc...

cuma!!dlm byk2 lagu tu, aku sgt2 suke lagu ni....lagu y wat aku terasa sebak..."kita 1 bangsa, kita 1 negara".....bl nyanyi lagu ni, trasa sebak bl smpi lirik tu, sbb klu kite tgk keliling kite skrg ni, "perpaduan sesama kite" tu still questionable...aku sarankn, hayati lagu ni......tepuk dada, tny selera....dh bersatu padu ke kita....njoy watching...
[p/s : pnyanyi laki tu nmpk chumel pd aku, sbb suaranye y huhuhuhu...so, die tu aku punye,k!!hohoho.. ]


dunia kian berubah
perubahan melingkari
melaksana hasrat hati
kejayaan terbukti

dunia yang megah
dengan misi yang gagah
kerana perpaduan
kita masih bersama

kita satu bangsa, kita satu negara
kita satu matlamat, ooooo
kita satu bangsa, satu negara
KITA 1 MALAYSIA (^_^)

bermulanya sekarang
perjalanan dilaksana
seia sekata sehati dan sejiwa

membina masa hadapan
menuju kejayaan
kita semua rakyat Malaysia
harmoni, saling menghormati

kita satu bangsa, kita satu negara
kita satu matlamat, ooooo
kita satu bangsa, satu negara
KITA 1 MALAYSIA (^_^)


Credit utk liriklagumuzik.co.cc ::
Lagu “Satu Malaysia” telah digubah dan ditulis liriknya oleh Mr. Anuar Razak, Director and Head of Lim Kok Wing Sound and Music Academy
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

1 Response to "~ aku suka lagu ni..hehe ~"

  1. Anonymous Says:
    March 21, 2011 at 9:22 PM

    dah lama saya x singgah blog ni..sibuk memanjang..nampaknya, terpaksa saya tawaf blog ni..banyak entry xbaca..hahahah...

    by the way, saya pon suke giler lagu ni...berbanding dengan lagu dlu..cthnye lagu bunga raye tu..kihkihkih..lagu ni setahu saya Lim Kok Wing yg buat,kn?