utk kaki sms, chat, fb dan segala2.....hihi

utk korg y mmg jenis kaki hadap pc / laptop / sms ni, elok la korg bc brite ni...hihihi...



CHICAGO – Seorang pelajar perempuan di sebuah sekolah di Lincolnshire, Illinois, Amerika Syarikat (AS), Annie Levitz bakal menjalani pembedahan di kedua-dua pergelangan tangannya selepas dia menghantar lebih 100 khidmat pesanan ringkas (SMS) sehari dari telefon bimbitnya, lapor sebuah akhbar kelmarin. Levitz yang berusia 16 tahun hilang deria rasa pada kedua-dua tangannya dan dia tidak boleh mengangkat barang-barang tertentu akibat terlampau aktif menghantar SMS.

Dia perlu memakai pendakap tangan dan mendapatkan suntikan penahan sakit. Doktor menyatakan Annie mengalami sindrom carpal tunnel. Sindrom itu sering dikaitkan dengan penggunaan komputer yang kerap.

“Ia (sindrom itu) bermula apabila tangan saya berasa kebas. Saya kemudian cuba mengangkat pinggan tetapi ia jatuh,” katanya.

Namun, dia masih perlu menjalani pembedahan bagi memulihkan penyakitnya itu. Seorang pakar reumatologi, Dr. Sofia Aksentijevich berkata, sindrom itu jarang berlaku pada pesakit muda tetapi ia bukan kes yang unik. – Agensi


hahaha...saje jah aku isik brite ni...ye la, korg set2 muda ni kan suke men sms ribu2 dlm 1hr...almklumla, org ade boipren kekdahny...kan,noks...huhuhu....sms tu sms jgk...chat tu chat jgk...tp jgn smpi over sgt, hoccay noks???huhuhu...aku ni bkn pe....sbnany xde la besh sgt pn brite psl budak omputih ni...wlupn die cun, xde sbb pn aku nk angkut cite pasai die, tp sbb aku tringat 2 bende......

1) igt x ms aku wat marathon stori psl pmainan zmn aku kecik2 dl tu, kan aku tulis pjg gile....lenguh habis sume2 tgn aku, jari aku..hotak aku pn nyaris jam....ms tu mmg penat gile...bape ribu juta patah pkataan aku tulis,ntah...adoyai...tu y bl aku bc brite ni td, seriau gak aku...tringat ms aku tulis dulu....waaaa...nsib baik aku xkene...huhu..slamat...hehehee

2) aku ni sokmo la ade prob ngan bdk2 aku ms dlm lecture...korg phm2 je la, lecture mate stiap hr cume sejam je...tp nk x nk silibus mmg kene abiskn...so, pndai2 la korg u wat 2 keje dlm 1 ms tiap2 kali lecture : ajar spy bdk phm + habisk silibus...hmmm...keje berat gak tu...topik byk, sehari sejam jah...mmg kene rushing u abisk silibus...korg bygk, aku nk rush...tp students slalu ade prob dlm guna kalkulator...slow la diorg gune kalkulator...sgt slow..aku rs students skrg mmg byk mslh psl gune kalkulator...bkn mslh psl ape, xcekap...mgkin sbb xbiasa gune...tu y aku bebel2 dlm kuliah..

"lmbtnye...awk ni wat sy mcm mak guard jah kt dpn ni...tggu awk tekan kalkulator...cpt ckit....."

haha...gtu la sokmo aku bebel...klu diorg xsiap2 gak kire lg, aku smbg bebel lg....begini adenye...huhu...

"klu hs tu, xde sape aja...pndai je...sy tgk awk main hs, main msg pn sy takut...laju...sy plk y takut, takut tgeliat ke jari tu, tcabut ke...klu kalkulator, bcinta nunggu...CEPATTTTTTTTTTTTTTTTT"

hahaha...sempat lg tu...huhu...saje jah, testing pitching..huhu...mulut aku ni bl la nk stop bebel...rajin sgguh aku bebel....hihi...tp xpe la, esok2 klu aku skodeng bdk aku main sms ligat sgt,leh la aku bg tazkirah kat depa psl ni...silap2 aku tmpal berita ni kat cubicle aku,...hahaha...saje, dengki skek...hihihi...k la...aku xnk tulis pjg2...takut carpal tunnel...hahaha..korg2 pn jgn do stupid jah...tgn tu jg...jgn ligat sgt..lama lg nk pkai tgn tu...sayangi tgn kite,k...huhuhuhu
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

2 Response to "utk kaki sms, chat, fb dan segala2.....hihi"

  1. eppoo says:
    April 10, 2010 at 12:19 PM

    menakutkan!!! hahahaa
    pahni kene tutup la blog nmpk nye.

  2. onniye*occuke says:
    April 11, 2010 at 11:55 PM

    hahaha...sumo org xleh blogg dh skrg..hihihihi